dijous

L’ espai dins de l’ etapa de l’ educació infantil





Parlarem sobre l’ importància de l’ espai dins de l’ etapa d’ educació infantil. L’espai sempre diu coses vulguem o no... D’ una banda podem dir que, l’ espai parla als xiquets ja que és un mitjà transmissor i d’ altra banda, també parla als adults perquè, reflexa la concepció educativa dels que eduquem.
Els principis més importants als espais de l’educació infantil són: L’autonomia és a dir, que el xiquet puga emprar els objectes, joguines, etc., sense necessitat de què cap adult el supervise. La comunicació, que els objectes diguen alguna cosa, que els materials siguen educatius. L’ estètica ja que, tampoc no s’ha d’ abusar amb els objectes perquè això també pot cansar al més petits. La flexibilitat, utilitzar materials lleugers, transportables i amb varietats d’ ús.
Com ben hem dit els espais han de ser autònoms i han d’ estar a l’ altura dels ulls dels nens, de les seues mans, etc. També, amb accessos ben definits, amb normes d’ ús clares i d’ una forma interessant i creativa. Per a mi, això és el més important ja que, hem d’ intentar que el xiquet siga el més autònom possible i que gauda dels materials per si mateix i sense tindre la necessitat de demanar-li-ho a ningú. Crec que no serveix de res tindre un espai preciós però que no siga educatiu i que els nens no puguen emprar-lo per ells a soles.
Com a conclusió, he de dir que hem de tindre molt present la importància de l’ espai ja que, no és a soles una qüestió d’ estètica sinó també, un mitjà d’ aprenentatge.

12 comentaris:

  • Ximo Ripoll ha dit...

    Gràcies per la teua valiosa aportació respecte a com aprofitar l'espai a les aules d'Educació Infantil.

    ximo ha dit...
    L'autor ha eliminat aquest comentari.
    ximo ha dit...

    Estic totalment d'acord amb la teua aportació, crec que els espais a l'aula són un aspecte fonamental durant l'aprenentatge en l'etapa d'Educació Infantil.
    No podem ficar un espai a l'aula sense tindre en compte a qui va dirigit. Per tant l'aula haurà d'estar adaptada a les necessitats del xiquets per a desenvolupar d'aquesta manera les seus habilitats d'un mode autònom i segur.
    Salutacions.
    Ángela Bañuz García

    ximo ha dit...

    Estic totalment d'acord. Moltes vegades ens preocupem massa perquè tot estiga bonic i omplir la classe amb tots els treballs per a que els pares pugen veure el que han fet els seus fills, però això no té cap sentit. Hem de posar-los si és beneficios per als xiquets, i no perquè el pares queden contents.

    ximo ha dit...

    Estic totalment d'acord. Moltes vegades ens preocupem massa perquè tot estiga bonic i omplir la classe amb tots els treballs per a que els pares pugen veure el que han fet els seus fills, però això no té cap sentit. Hem de posar-los si és beneficios per als xiquets, i no perquè el pares queden contents.

    Mª Isabel Domene García

    Pablo Vilches Santamaría ha dit...

    Hem sembla perfecte la teua aportació! Totalment d' acord. Un salut

    Pablo Vilches Santamaría.

    ximo ha dit...

    Pense com vosaltres, l'espai, dins de l'etapa d'infantil és fonamental per a un bon desenvolupament en l'aprenentatge. És molt important que els xiquets tinguen un espai adequat a les seues possibilitats. No serviria de res un aula bonica si no té res per a aprofitar.
    Hem de pensar sobretot en l'aprenentatge dels xiquets, ja que això és el nostre objectiu.

    M' agradat molt l'article Iris!
    Salutacions!

    ÁNGELA BAÑUZ GARCÍA ha dit...

    Estic totalment d'acord amb la teua aportació, crec que els espais a l'aula són un aspecte fonamental durant l'aprenentatge en l'etapa d'Educació Infantil.
    No podem ficar un espai a l'aula sense tindre en compte a qui va dirigit. Per tant l'aula haurà d'estar adaptada a les necessitats del xiquets per a desenvolupar d'aquesta manera les seus habilitats d'un mode autònom i segur.
    Salutacions.
    Ángela Bañuz García

    Núria Rico Salvador ha dit...

    Enhorabona Iris! Aquest tema em pareix del més encertat! Tots parlem de com hem de fer les activitats a classe, de com hem de treballar en els nens però el que no tenim molt en compte és l’espai en el qual anem a realitzar les activitats i les sessions diàries. És molt important ser conscient del espai del qual disposem per a la nostra tasca i que siga adequat per als xiquets. Sempre que trobem un material apropiat, que els nens puguen manipular i que puguen expressar-se com els desitgen podrem sentir-nos satisfets en la nostra tasca.

    ANA BECERRA JOVER ha dit...

    Estic d'acord en aquest article i opine a l'igual que les meues companyes que l 'espai dins de les aules d'Educació Infantil és molt important. Açò es debut a què és principalment en aquesta etapa, quan els més menuts comencen a desenvolupar-se com a persones, i és, on nosaltres, els mestres, hem d'actuar aprofitant tot allò que tenim al nostre voltant. Fent ús de l'espai que disposem a una determinada aula, de diferents materials i d'un bon personal aconseguirem obtindre el màxim beneficis. Tot i això, els hem de deixar que investiguen per ells mateixos (autonomia). Per tant, els hem d’exposar tot el material adequat a la seua edat a la seua disposició i repartit al llarg d’un aula. Açò no vol dir que s’ha d’abusar dels materials, sinó que hem de ser conscients i proporcionar els materials necessaris, ja que un excés ocasionaria distracció i greus problemes en el seu aprenentatge.

    Mª Cristina Navarro López ha dit...

    Aquest article m'agradat molt ja que parla d'un dels factors més importants a l'aula d'infantil "l'espai", i es que aquest serà l'ambient d'aprenentatge a on es desenvolupen els nens.
    Aquest àmbient ha d'estar format per als xiquets, adaptat a les seus necessitats i per a aconseguir-ho, hem de posar-nos en el lloc del xiquet, es a dir, hem d'ajupir-nos i veure l'aula com la veuria un xiquet que mesura un metre.
    Són molts els elements necessaris per a la creació de un bon ambient, ja que aquestos han de ser autónoms, habitables (creant un àmbient confortable i pròxim al hogar a on els xiquets es senten com a casa), diversos, flexibles, equilibrats, estétics i a més com ha dit iris el espais deuen ser comunicatius, es a dir, que faciliten encontres amb els mes menuts ja siga en gran grup, petit grup o per parelles, i que visualment ens ofereixen molta informació. Per exemple una taula redona fomenta més comunicació entre els companys que una cuadrada.
    En conclusió, en l'espai en preescolar importa fins al més mínim detall.

    Mª José Peñalver Manzano ha dit...

    Estic molt d'acord amb tot el que tu has comentat, en que el mitja en el que el xiquet es desenvolupa més que ser bonic ha d'enriquir l'aprenentatge. però pense que també hi ha que tindre cura el xiquet sempre ha d'estar sipervisat per un adult, es veritat que necessita experimentar i tindre lliuretat pero mai es pot quedar sense vigilància.

  • Publica un comentari a l'entrada