dilluns

LES TICs EN L’ETAPA INFANTIL



A la actualitat, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació és una oportunitat per als docents i per a l’alumnat per accedir a la informació i a la comunicació. Les TICs són un recurs que ajuda a potenciar i desenvolupar el procés d’ensenyament-aprenentatge, i que aporten un suport als xiquets en l’edat infantil.
És recomanable proposar experiències on els xiquets sàpiguen investigar i explorar en les TICs per afermar els coneixements de les àrees curriculars, amb l’ús de les noves tecnologies del centre educatiu.

L’ordinador en Educació Infantil és una ferramenta d’aprenentatge mol pràctica que hui en dia està present en el nostre entorn, així els xiquets podran utilitzar-lo per aprendre les lletres, conceptes bàsics, nocions temporals, conceptes lògics-matemàtics, contes, els colors, seqüències, etc. i d’aquesta manera proporcionem un aprenentatge actiu, diferent i divertit, a la mateixa vegada que els xiquets es van familiaritzant amb les noves tecnologies.

Amb l’ús de les TICs el professorat ha d’adquirir nous coneixements, ha de saber quines són les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies i conèixer estratègies sobre com poder utilitzar-les a l’aula en el procés d’aprenentatge de l’alumnat.

Per a concloure, he de dir que l’etapa infantil és la més important per al futur desenvolupament del xiquet/a per això, han de conèixer els avantatges i desavantatges de les noves tecnologies, ja que són un recurs d’aprenentatge amb el que es trobaran al seu futur.

11 comentaris:

  • Anònim ha dit...
    Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
    Gemma Blanes ha dit...

    Estic d'acord amb Alba, és molt recomanable l'ús de les TIC's a l'aula per diversos motius. A banda que hem d'incorporar les noves tecnologies com una estratègia més en el procés d'ensenyament-aprenentatge, els alumnes han d'anar familiaritant-se amb el seu ús, ja que a la seua vida fora de l'escola van a emprar aquestes avenços.
    Una feramenta molt útil a l'aula d'Infantil es la pissarra digital, ja que al ser un recurs nou per als alumnes es senten molt motivats de jugar amb ella.
    Com bé deia Pablo, ens hauríen d'ensenyar a nosaltres com a futurs docents com fer servir les noves tenologies en un aula, i no esperar a que estiguem treballant reciclant-nos amb cursos de formació.

    Pablo Vilches Santamaría ha dit...

    Gran article Alba! Un tema de molta trascendéncia i totalment actual. Hem sembla perfecte tot el que dius, totalment dacord amb tu. Encara que hem de seguir també amb les ensenyances tradicionals per a que no siga tot informàtic, per que si no, als mestres se´ls hauria d' ensenyar desde ja! per que si no, al menys jo vaig més que perdut.

    Un beset molt gran!
    PaBlo Vilches Santamaría

    Roser Ballester Vidal ha dit...

    Estic molt d'acord en el teu article Alba! l'ús de les noves tecnologies és molt important, ja que els xiquets aprenen d'una manera diferent, divertida i molt més motivadora. Pense que amb aquests recursos els xiquets i xiquetes aprenen molt més, ja que fan la feina amb més ganes.
    A banda d'açò, com bé ha dit Gemma, hem de comensar a familiaritzar als xiquets amb les noves tecnologies perquè és el que es trobaran en la societat i com bé sabem, en l'escola ens formem com a persones i per això ha d'estar lligada a la societat, per a ajudar-nos a "afronatr" el que ens espera fora de l'àmbit escoalar.
    Roser Ballester Vidal

    Núria Rico Salvador ha dit...

    Com acaben de comentar els meus companys, la meua opinió també està a favor d'aquest article. Considere que Alba ha estat molt encertada en aquest tema ja que està vigent en els temps que vivim.
    Però ara bé, he d'afegir que com diu Pablo també hem d'anar en compte amb les TICs perquè no substitueixen les ensenyances tradicionals. Pense que el perfecte és interaccionar amb les dues, tindre un perfecte coneixement de les dos i utilitzar-les com cal. També dir que en aquest espai és molt important la renovació i no quedar-se estancat en les nostres ensenyances primàries. Les noves tecnologies són una ferramenta idònia per innovar i crear nous mètodes d’ensenyança efectius i divertits per els xiquets.

    Aurora Contreras Fontanillo ha dit...

    Crec que és molt important el que està dient Alba.
    És cert que les noves tecnologies estan present en la nostra vida, i que des de molt petits els xiquets estan en contacte amb elles. Per tant, és fonamental que dins de l'aula tractem d'ensenyar com fer un bon ús de tots els recursos amb els quals podran comptar en un futur.

    Ana Antón Cardenal ha dit...

    Estic d'acord amb el que la meua companya diu a aquest article. Les noves tecnologíes actualment conviuen amb nosaltres i en moltes ocasions depenem d'elles.Per tant, que millor situació que incorporar aquestes noves tecnologíes des de edats ben tempranes.A més són recursos nous que permeten més situacions d'aprenentatge per als xiquets. La societat evoluciona constantment i l'educació a d'anar al seu costat, és a dir, l'educació ha de respondre a les necessitats de la societat.Les noves tecnologíes han de vores com un nou recurs que permiteix una metodología diferent a la tradicional, però no han de vores com una metodología que sustituisca a la tradicional, només con un bon recurs que amplie les possibilitats d'aprenentatge.
    Bon article Alba.

    María Maestre Server ha dit...

    Estic d'acord amb Alba, les TICs són un recurs fonamental per al desenvolupament del procés d'ensenyança-aprenentatge dels xiquets/es d'Educació Infantil. I, com ha dit Gemma, una bona ferramenta per a aproximar-los a les TICs seria la Pissarra Digital que, a més d'aproximar-los els ordinadors, fomentaríem el treball en grup per part dels alumnes, molt impòrtant en l'etapa infantil.

    ximo ha dit...

    Jo estic d'acord en que les TIC són molt importants en la societat actual i per tant , els mestres no poden ignorar el que passa fóra de les aules, crec que les TIC haurien d'introduir-se en les aules, encara que també crec que no tot ha de convertir-se al suport informàtic sinò que poden conviure les dos formes d'ensenyança.

    Andrea Gómez García.

    Gema López Maestre ha dit...

    Aquest tema és molt interessant, ja que l’ús de les TIC en els centres educatius s’imposa i substitueix a antics usos i recursos. L’ús de l’ordinador con ferramenta d’investigació, manipulació i expressió bé una qualitat molt motivadora i atractiva per a l’alumnat. A més, ofereix la possibilitat de iniciar un procés de universalització de ús i coneixement de les noves tecnologies.
    Per tant, el professor ha d’adquirir un nou rol i nous coneixements, des de conèixer adequadament la xarxa i les seues possibilitats fins a cóm utilitzar-la a l’aula i ensenyar als seus alumnes els beneficis i desavantatges.
    En l’actualitat, els xiquets assumeixen amb total normalitat la presència de les tecnologies en la societat. Conviuen amb elles i les adopten sense dificultat per a seu ú quotidià. En aquest sentit, els docents hem de propiciar una educació d’acord amb el nostre temps realitzant noves propostes didàctiques i introduint les ferramentes necessàries per a aquesta finalitat.

    Beatriz Verdú López ha dit...

    Sens dubte el tema que ha triat la meua companya Alba és un tema de total actualitat doncs com bé sabem tots les noves tecnologies estan a l'ordre del dia.

    Constantment ens insisteixen que els aprenentatges que es porten a terme en l'aula han de guardar certa relació amb el que ocorre fora d'ella, en la societat, i que per tant el que es treballar en les aules ha de servir de base per a unes persones que més tard han de desembolicar-se en el món que els envolta. Però aquesta forma de pensar i d'actuar no ha de fer-nos oblidar el que ens ha dut fins a aquí, el que els meus companys anomenen mètodes tradicionals i que han de ser tan importants com en aquest cas les noves tecnologies.

    Del que es tracta és de buscar l'equilibri perfecte.

  • Publica un comentari a l'entrada