NO ÉS LA DISCIPLINA LA QUE PORTA A UN BON AMBIENT, SINÓ UN BON AMBIENT AL ORDRE.
Des de el meu punt de vista l’ambient i el clima de classe són uns dels factors més importants a tenir en compte en l’aula ja que són facilitadors de l’aprenentatge i la convivència. El clima depèn d'una sèrie de factors al seu entorn que han de ser coneguts i canalitzats pel professor, com ara l'establiment de límits (mitjançant normes explícites i implícites), la regulació dels processos atencionals, la motivació d'alumnes i professor, la obertura d'expectatives o la millora de l'autoestima dels alumnes. La fonamentació d'un context propici a la cooperació i el respecte disminuirà l'aparició de conflictes al mateix temps que millorarà el rendiment de l'alumnat.
Atès que la satisfacció del professor és un factor que incideix estratègicament en l'eficàcia docent, cal que aquest es dote d'estratègies que li faciliten relacions adequades amb els alumnes sense descuidar les interaccions amb famílies i companys de treball. Unes relacions interpersonals positives i constructivistes generen sentiments de cooperació, tenen caràcter motivador, milloren l'autoestima de l'individu, ilusionen i empenyen cap a la millora i la superació de nous reptes. Per contra, unes relacions interpersonals destructives acaben per crear un clima social impregnat de tensions, ressentiments, inhibicions socials i descontents que afecten negativament a l'eficàcia i implicació professional. Per això, el coneixements de l'alumne per part del professor, dels seus interessos, aptituds i necessitats, les relacions d'empatia, la recerca de la millora de l'autoestima, etc. Han de ser metes prioritàries del professorat, si vol procurar una formació integral dels seus alumnes ia més evitar tensions i problemes de convivència.
En definitiva, és molt convenient, que el professor reflexione sobre el seu estil d'afrontament dels conflictes i el modifique si ho creu poc efectiu o insatisfactori, a més, és imprescindible impartir una educació en valors, ja que és fonamental per a la convivència. (Respecte, responsabilitat, tolerància ...)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada