dimecres

NOVES TECNOLOGIES


Noves tecnologies

Les tecnologies de la informació i la comunicació són un conjunt de serveis, xarxes, programari i dispositius la fi dels quals és millorar la qualitat de vida de les persones d'unentorn i que s'integren a un sistema d'informació interconnectat i complementari.

Les Noves Tecnologies Aplicades a l'Educació i l'organització escolar haurien de ser un aprenentatge de contingut en si mateixes amb la finalitat de propiciar les capacitatstècniques que permetin un maneig adequat de la informació, el desenvolupament de lacreativitat, la resolució de problemes, i que en funció d'aquestes haurien de ser exigències de la nova societat de la informació.

Aquestes aplicades al camp pedagògic s'empren per a elaborar i recollir informació, emmagatzematge, processament, manteniment, recuperació, presentació etc.

La incorporació de les tecnologies de la informació i la comunicació en les aules permetnoves formes d'accedir, generar i transmetre informació i coneixements, alhora que permetflexibilitzar el temps i l'espai en el qual es desenvolupa l'acció educativa, poden oferir a l'estudiant una elecció real en quan, com i on estudiar, ja que es troben fora de l'espai formal de formació. També impliquen l'ús d'estratègies i metodologies docents noves per a assolirun ensenyament actiu, participativa i constructiva. Però són tot avantatges el que oferixen lesnoves tecnologies aplicades a l'educació?

Com en tots els temes no tot són avantatges i inconvenients, després de veure diversesopinions he recopilat algunes de les més significatives perquè vosaltres mateixos penseu i valoreu si tanta noves tecnologies en el món de l'Educació és beneficiós, nosaltres comfuturs mestres i mestres som els nous encarregats en aquest nou tema.

Avantatges:

- Desperta l'interès i motivació en els alumnes.

- S'assoleix un aprenentatge cooperatiu.

- Permet flexibilitat en els estudis.

- Assoleix una major comunicació entre professors i alumnes.

- Permet l'alfabetització digital i audiovisual.

- Permet el desenvolupament d'habilitats de recerca i selecció de la informació.

- Increment considerable de la informació de la qual disposaran els professors i alumnes,que pot ser rebuda en diferents codis.

- Ruptura de les barreres espai-temporals i una nova forma de construir el coneixement, afavorint el treball colaboratiu i l'acte aprenentatge degut al fet que la informació ja no eslocalitza en un lloc determinat.



Inconvenients:

- Provoca cansament visual i altres problemes físics com dolors d'esquena.

- Sol ocasionar aprenentatges incomplets i superficials.

- Sol haver dependència dels altres.

- En ocasions podem obtenir informacions no fiables.

- Els diàlegs solen ser molt rígids.

- Provoca l'aïllament.

- Sol provocar distraccions i dispersió.

- Pot oferir una visió parcial de la realitat.





Després de veure alguns dels inconvenients i avantatges que ens oferixen les noves tecnologies aplicades a l'educació, és interessant veure l'opinió de cadascun de nosaltres.L'educació no ha de contemplar-se solament com la resposta a les necessitats del nen, també el seu desenvolupament físic social, emocional, moral i espiritual. El fet que siguineines que indistintament poden utilitzar-se en l'àmbit escolar o en el familiar, ha de propiciaruna major comunicació i coordinació entre pares i educadors, i sincerament no si amb tanta tecnologia la comunicació serà un punt de suport entre els pares ja que la majoria de nosaltres coincidim que l'educació és cosa de tot

0 comentaris:

  • Publica un comentari a l'entrada