dimecres

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT


Totes les persones som iguals per una banda i diferents per l’altra. Totes som éssers humans amb els mateixos drets i deures, però també som diferents perquè tenim característiques diferents ja puguen ser físiques, psíquiques, en relació a la raça a la que pertanyem, a la religió, a les creences que tenim, etc. Però en definitiva, totes les persones som iguals i hem de ser tractades de la mateixa manera que una altra persona amb característiques diferents a les nostres.

A més a més, tots els xiquets i xiquetes tenen dret a l’educació i a que aquesta siga de qualitat, és a dir, adequada a les seues característiques individuals.

Aleshores, per a aconseguir açò, el centre educatiu ha de tindre una sèrie de mitjans amb els quals siga capaç d’integrar a tots els seus alumnes amb les característiques especials personals per a donar resposta a les necessitats dels alumnes.

Però, vosaltres penseu que els centres educatius donen resposta a les necessitats educatives de tots els alumnes? Penseu que donen la mateixa resposta als alumnes amb deficiències psíquiques que als alumnes amb sobredotació? I, per finalitzar, penseu que els alumnes tracten de la mateixa manera als companys i companyes amb característiques que ells defineixen com diferents a les seues?

2 comentaris:

  • Rocío Serna Rodrigo ha dit...

    Plantejes una qüestió interesant, que és el fet de que els centres no estan tan preparats per a la diversitat educativa com pareixia. D'acord, professors d'educació compensatòria, logopedes, orientadors socials... Però, és que els sobredotats no necessiten també una adaptació curricular? Es clar que sí!

    Malgrat això, cap centre (fins a on jo sé) té la més mínima preparació per a atendre aquest tipus de NEE. Potser ni tan sols la reconeixen com a tal.

    Gema López Maestre ha dit...

    Aquest em pareix un tema molt interessant, ja que la diversitat és tractada des de fa relativament poc temps. És a dir, fa uns anys es feïa la distinció entre "alumnes que servien per a estudiar" i "alumnes que no".
    Hem de tenir en compte que l'educació és un dret básic, obligatori i arreplegat per la Constitució i, per tant, tot ciutadà ha de trobar resposta a les seues necessitats formatives per a convetir-se en ciutadà d'aquesta societat.
    Així, hem d'entendre l'atenció a la diversitat com com el conjunt d'accions educatives que en un sentit ampli intenten previndre i donar resposta a les necessitats de tot l'alumnat.

  • Publica un comentari a l'entrada