dijous

CANVI DEL SISTEMA EDUCATIU



Després d'haver estudiat amb profunditat l´assignatura d'organització del centre escolar, i d'haver vist cada òrgan com funciona detingudament m'ha cridat molt l'atenció de fer una proposta com a futurs docents que anem a ser; lluitar per a que n'Espanya tingam un Sistema Educatiu de qualitat com altres països tenen. Pareix mentida que sent Espanya un país que es suposa que és una potència tingam un Sistema Educatiu tan penós com el que tenim. Ací des del meu punt de vista, i des de la meua posició l'únic que he vist des que tinc un ús de raó, que tots els polítics en matèria educativa l'únic que han fet és cada vegada que s'ha canviat de color polític cada vegada ha hagut una nova reforma educativa, sols hem de veure que des de la llei General d'Educació han hagut 6 reformes en matèria educativa, a causa d'açò els xiquets i xiquetes tenen uns estudis prou penosos en comparació en altres països.

Tots aquestos canvis han dut que els xiquets vagen d'ací cap allà i mai han pogut acostumar-se a una reforma, ja que com tenim uns polítics, siguen del color que siguen, tan llestos, fan el que les dona la gana per què saben que tenen la "paella pel mànec". Per això des d'ací propose que nosaltres com a futurs mestres que anem a ser lluitem per a que tingam un sistema educatiu de qualitat com altres països, ja que l'educació és el pilar més bàsic d'una societat, i si no lluitem per a que açò canvie a millor, els xiquets i xiquetes tindran un futur amb menys possibilitats que altres xiquets d'altres llocs.

En matèria de llengües estem prou malament, i no sols en açò també en moltes altres coses, com per exemple en castellà que a part de tot açò li sumem el problema que t'Espanya amb les llengües autonòmiques, com poden ser el valencià, gallec, basc, català... que se li dóna més importància que els xiquets aprenguen estes llengües i no la llengua castellana.

Sé que tot açò és un poc difícil d'abordar però fa més el que vol que el que pot, i si tots ens juntem, no sols les mestres, i els que estudiem per a d'això, podrem aconseguir al menys que ens escolten. Quants més en sigam millor!

A més de cada reforma existeixen les autonomies que també fan la guerra pel seu compte... En fi que tot açò és un problema que necessita de molta bona voluntat i sé que açò sols es quedarà ací escrit, per què ningú diu res, i tenim aquest Sistema Educatiu tan poc eficaç.








2 comentaris:

  • Begoña Baños Solana ha dit...

    Estic molt d'acord amb tot el que s'exposa en aquesta entrada.

    És cert que cada vegada que hi ha un canvi de govern el primer que es canvia és el sistema educatiu, i moltes vegades no ho fan per millorar l'anterior, simplement per pura estratègia d'ells. Des del meu punt de vista, existeixen altres problemes actuals que afecten més als espanyols.

    Però sens dubte, l'educació, com futurs docents és una mica que ens ha d'importar i deixar constacia d'això, i deuríem lluitar per a un sistema educatiu i igualitari per a tots. No solament els docents o els futurs són els quals hauriem de lluitar per això. L'educació és cosa de tots, i com a tal, tots hauríem de considerar aquesta opció.

    Rocío Serna Rodrigo ha dit...

    El tema tractat és molt interessant i, a més, està molt d'actualitat amb tota la qüestió de l'informe PISA.

    No és únicament la qüestió de "Canvi de govern = Canvi educatiu", como dius tú. Són moltes més qüestions. Per exemple, jo considere que l'educació en Finlandia és un bon model a seguir que podem agafar ara mateix a nivell europeu.

    Per anomenar sols algunes qüestions:

    -Educació gratuïta. Els llibres, els materials didàctics, els mitjans emprats a les aules, les matricules... El nivell de gratuïtat és molt més elevat que en Espanya i, a més, el sistema de beques és superior i es donen més facilitats.

    -La inversió en I+D i noves tecnologies. En Espanya, donats la poca transparencia política i altres factors, els diners circulen i únicament unes poques persones saben REALMENT on va aquest capital. En Finlandia, la inversió en Educació, en I+D i en adaptació de les TIC a les aules és molt elevada.

    -Es dónen set o huit hores diàries de classe i s'integren perfectament els idiomes des de la infància (Finlandès, Suec, Anglès i Francès).

    -Els ordinadors i l'ús d'Internet arriven a tothom, de manera que tot el món té accés a la mateixa informació.

    I moltres altres qüestions, com el sistema d'elecció del rectorat o l'exigència d'un títol superior per a donar classes. Sin anar més lluny, un professor de Primària ha d'haver estat un mínim de sis anys a la universitat.

    Són canvis grossos donat el nostre actual sistema, però no són impossibles i ESTÀ DEMOSTRAT que dónen resultat. Aleshores... Per què no canviar?

  • Publica un comentari a l'entrada