Jugar a Aprendre
Aquestes Activitats són de vital importància en la vida dels alumnes perquèapreguen a fer del temps Lliure un espai d'enrequeriment personal.
Se pot realitzar tant en els propis centres educatius o en un ambient extraescolar; com en acadèmies o poliesportius. Les ofertes d'aquestes solen ser les mateixes, es diferencien en el cost, que sol més econòmiques a les escoles perquè normalment estan subvencionades.
Pel que fa a preferències, segons el primer informe del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport en què s'usa el nou mètode del Ministeri per a avaluar la qualitat de l'ensenyament, cal destacar que el 65% dels alumnes espanyols practica esport , mentre que només un 17% està interessat per la informàtica com a activitat extraescolar, un 15% pel ballet i un 35% pels idiomes, majoritàriament l'anglès.
Aquestes activitats afavoreixen el desenvolupament personal del xiquets/es, sempre que aquest les visqui com una experiència lúdica, que sigui diferents a les realitzades en durant l'horari lectiu.
Una cosa important a l’hora de triar es fonamental comptar amb l'opinió del nen, o si no se sentirà desmotivat i acabarà detestant. Tampoc es pot abusar d'elles: un xiquet no està preparat per suportar una jornada d'adult i una sobresaturació pot ocasionar estrès emocional, per això no ha de superar les 3-4 hores setmanals, ja que necessiten temps lliure.
A continuació es mostra uns enllaços a unes pàgines d'internet on es donen consells per triar correctament les activitats extraescolars:
http://www.guiainfantil.com/educacion/escuela/actividades_extra/index.htm
http://www.suite101.net/content/como-elegir-las-actividades-extraescolares-para-ninos-a25075
2 comentaris:
Les classes de suport són un tema molt important i als quals no sel's donen aquesta relevància. M'he trobat desde xiquets que no fan res fora de l'horari escolar fins a xiquets amb pares obsesius, que fan més hores extra que dins de la seva pròpia escola.
Crec que s'hauria d'advertir als pares de que un xiquet no serà millor estudiant per moltes classes extra que tinga i fins i tot en col·legis privats, rarament trobem xiquets que no tinguen una o dues tasques fora de l'aula com informàtica i angles, aixó sense comptar amb les classes de recolçament que tenen de les seves asignatures pròpies(matemàtiques, llengua).
Als xiquets que tinguen problemes per arribar a un nivel de la mitja, sel's hauria de donar aquest reforç, però també hem de deixar als xiquets que trien aquestes activitats per voluntat pròpia, sense saturar-les.
Molt bon article!
La veritat és que aquest és un tema molt present avuí en dia. Molts pares apunten als seus fills a activitats extraescolars perquè creuen que així aniran millor en l'escola o, simplement, sols per a poder tindre temps lliure per a ells. A vegades abusen massa d'aquestes activitats i no se n'adonen que els fills no van a gust o estan extresats de tindre tantes feines per fer i no tenir temos lliure per a ells. Està clar que, si un xiquet necessita reforç en algunes àrees, s'hauria d'apuntar a algun lloc que l'ajudaren en els seus problemes, però la resta dels xiquets pense que és molt important que els pares els demanen la seua opinió a l'hora d'apuntar-los a alguna activitat extraescolar i, que siguen els xiquets mateixos, qui elegisquen si volen anar o no (llevat d'aquells xiquets que no volen apuntar-se a res perquè volen passar-se el dia a casa mirant la tele i sense fer res).
Així docs, se'ls hauria de donar el reforç quan el necessiten o quan ells vulguen i deixar-los temps lliure per a jugar, passar temps amb la família, etc.
Publica un comentari a l'entrada