dijous

ELS PROGRAMES DE SUPORT ESCOLAR

Els programes de suport escolar son una sèrie de programes i serveis destinats a compensar educativament a capes socials de població desfavorida ( social, cultural o econòmicament) que tenen l’objectiu de corregir aquestes desigualtats que impedeixen que els xiquets tinguen accés a una educació completa i/o provoquen que aquesta educació siga inferior a la de la resta d’alumnat.

Dintre d'aquestos programes podem diferenciar dues corrents :

a) Serveis d’Orientació Educativa.

b) Programes d’Educació Compensatòria.

Anem a centrar-nos en els programes d’Educació Compensatòria, concretament en els PROGRAMES D’ACOLLIDA AL SISTEMA EDUCATIU, també anomenats PASE.

Aquest programa es una mesura de suport temporal, dirigida a l’alumnat estranger de nova incorporació al Sistema Educatiu de la Comunitat Valenciana. La seua finalitat és ajudar-li a superar els problemes que dificulten la ràpida integració al centre. Totes les mesures acordades estaran incorporades als documents de planificació del centre.

El PASE s’aplicarà quan l’alumnat d’aquestes característiques no trobe resposta en altres mesures d’atenció a la diversitat que desenvolupa el centre.

Al principi, el programa ofereix un suport centrar únicament en les dificultats lingüístiques que l’alumnat puga trobar (degudes al desconeixement de la llengua de la comunitat). Després aquest suport es dirigeix a compensar les necessitats d’aprenentatge en una àrea o matèria concreta.

Per últim, cal esmentar que aquest programa tindrà una duració d’entre tres i sis mesos i que l’alumnat que estiga inscrit a aquest programa anirà incorporant-se a la resta d’àrees de forma progressiva a mesura que vaja adquirint les competències corresponent a juí del professorat del programa.

Pel que fa a la meua opinió personal, considere que aquests programes són necessaris per la completa integració d’aquests xiquets al sistema educatiu. A més crec que els xiquets que arriben d’altres països agredeixen que se’ls ajude amb aquestes mesures, perquè així ells mateixos senten que formen part de la nova cultura, que estan integrats i no són diferents.

3 comentaris:

  • ANDREA GARCÍA MICÓ ha dit...

    Pense que aquest tipus de suport escolar es fonamental per als xiquets que tenen problemes.

    És una tasca molt difícil, ja que hi ha una gran quantitat d'alumnes amb problemes, i problemes molt diversos. A més aquesta tasca ha de ser molt més reconeguda per part de les famílies per qué qui s'encarrega de fer aquestos programes, té la responsanbilitat del comportament i desenvolupament del xiquet.

    Si aquest tipus d'alumnat no supera els seus problemes a corta edat, és possible que quan siguen més majors tinguen moltes problemes d'adaptació a la societat, corren el risc de patir en l'adolescència marginacions entre altres coses.

    Per tant totes aquestes activitats realitzades també pels spes, són essencials per a un correcte desenvolupament social, emocional.

    ximo ha dit...
    L'autor ha eliminat aquest comentari.
    Marina Ruiz Machuca ha dit...

    Bon article! Estic d'acord amb tu en que aquestos programes són importants perquè les classes de suport escolar han servit com a reforç a l'educació formal del centre, i en elles s'han pogut treballar alguns d'aquestos objectius: reforçar els processos d'aprenentatge, hàbits d'estudi i adquisició d'habilitats cognitives que influïxen en el rendiment escolar de l'alumnat.
    S'ha convertit en un instrument eficaç de caràcter formatiu dirigit a crear un hàbit de treball en l'alumnat. També serveix per a consolidar el que s'ha aprés en classe, ja que el desenvolupament de les activitats serviran per a repassar, recordar o refermar els coneixements.

  • Publica un comentari a l'entrada