dimecres

SPES

Els spes són “equips formats per professionals que pretenen afavorir l’exercici de funcions especialitzades d’orientació, intervenció i avaluació educativa.” Solen ser psicopedagogs i logopedes.

Els spes no treballen als centres educatius, sinó en altres seus que la Conselleria determina. Des del meu punt de vista pense que aquest equip de professionals deuria treballar directament en les escoles que els corresponga a cadascú, perquè on verdaderament treballen és a les escoles, almenys durant el temps que estiguen tractant als xiquets.

El seu àmbit d’intervenció és a la educació Infantil, Primaria i educació Especial, o siga, des de els zero anys més o menys fins als tretze. Pense que hi ha, i cada vegada més, més alumnes amb problemes i no sols amb tretze anys, sinó amb més. En l’educació secundaria també hi ha xiquets que necessiten ajuda per part dels spes, per aixó pense que l’àmbit d’intervenció dels spes deuria d’ampliar-se un poc més, fins l’ensenyança Secundaria obligatoria. Aquesta ajuda no sols la necessiten els xiquets, la necessiten moltes persones més, i de totes les edats, però no sempre els diners poden permetre-la. Per aixó també pense que es deuria de destinar més diners als serveis dels spes.

Com a funció general aquest equip de professionals han de participar en el suport i assessorament dels centres.

- Si hi ha xiquets amb necessitats educatives especials (amb patologies en el llenguatge) són ells els qui organitzen materials, instruments educatius d'intervenció sociopedagògica i logopèdica.

- Col·laboren amb el xiquets estrangers, que tenen problemes amb les llengües de la Comunitat Valenciana, per tal d’incloure’ls el més que puguen en la societat.

- Si els xiquets tenen problemes més greus com autisme, deficiències auditives, síndrome de down, també donen suport a les famílies i les inclouen en l’àmbit escolar, per a que col·laboren junt al professorat en el desenvolupament del xiquet. Aquest es produeix mitjançant activitats d'orientació educativa i sociofamiliar en els centres docents del àmbit d'actuació.

- Altre aspecte fonamental dels spes és assessorar als mestres en el tractament de la diversitat de l'alumnat, per a que aquestos sàpien com fer que l’alumne amb problemes es desenvolupe correctament.

Els spes són els que ajuden als xiquets amb problemes i a més a les seues famílies. D’alguna manera, aquestos xiquets depenen molt dels spes, perquè junt als professors i a la pròpia família, són els que més ajuda els van a donar per a un bon desenvolupament i una bona adaptació a la societat.



3 comentaris:

  • Anònim ha dit...

    Genial =)
    Me ha encantado. Solo espero que haya mas gente como tu que ayude y colabore, con el fin de conseguir mas ayuda para este tipo de personas.

    Clara Castillo Amorós ha dit...

    Bon article Andrea. Jo estic d'acord amb tu, pense que l'àmbit d'aplicació del SPES hauria d'ampliarse fins la secundària almenys, ja que moltes vegades ens sembla que sols troben dificultats els xiquets menuts, de primària o infantil, pero també hi ha que ha secundària necessiten ajudes especials.
    També estic d'acord amb tu en que s'haurien de destinar més diners als SPES, per el papel que desenvolupen amb els xiquets i les seues famílies.

    Noelia García Rodríguez ha dit...

    Clar que si! Al mateix que Clara pense que l'intervenció psicopedagógica hauria d'estar durant tot el periode d'educació obligatoria, fins i tot fins al Batxiller, ja que a estes etapes l'orientació es relevant i juga u paapel molt important en algunes decisions que tomen els adolescentes en quant al seu futur o respect als problemes que els poden sorgir durant la seua etapa educativa.

  • Publica un comentari a l'entrada